Centrale Cliëntenraad

‘Elke stem verdient het gehoord en serieus genomen te worden’

Centrale Cliëntenraad
De basis van de Centrale Cliëntenraad (CCR) is geregeld in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen(WMCZ 2018). De CCR vormt een verbindende schakel tussen alle cliënten van Zorgbalans en de Raad van Bestuur en geeft laatstgenoemde gevraagd advies of instemming over strategische onderwerpen die wettelijk zijn bepaald. Daarnaast adviseert zij de Raad van Bestuur ongevraagd over wat zij langs diverse wegen verneemt en wat de collectieve belangen van alle cliënten raakt. Vervolgens toetst de CCR of het ingevoerde beleid waarover is geadviseerd in de praktijk daadwerkelijk de belangen van alle cliënten dient.

Leden van de CCR
De CCR bestaat uit zeven enthousiaste, positief-kritische professionals met affiniteit en een warm hart voor de ouderenzorg. Zij vergaderen onderling zeven à acht keer per jaar en overleggen ten minste vier keer per jaar met de Raad van Bestuur. Op deze wijze draagt de CCR bij aan optimale zorgverlening van Zorgbalans aan al haar cliënten, nu en in de toekomst.

Contact
Wilt u contact opnemen met de CCR? Stuur dan een mail naar ccr@zorgbalans.nl. De CCR houdt zich niet bezig met klachten van cliënten over de geleverde zorg van Zorgbalans. Zie daarvoor de klachtenprocedure.

Meer weten over de activiteiten en de uitgangspunten van de CCR?
Klik hier om het jaarverslag van 2022 te lezen.