Gezocht: nieuwe leden en een secretaris voor de Cliëntenraad Thuiszorg van Zorgbalans
Heeft u affiniteit met de zorg en wenst u een steentje bij te dragen aan de kwaliteit en cliëntgerichtheid van de Thuiszorg? Dan is het wellicht iets voor u om zitting te nemen in de cliëntenraad.
Deze raad, bestaande uit vrijwilligers, behartigt de gemeenschappelijke belangen van alle thuiszorgcliënten van Zorgbalans en geven gevraagd en ongevraagd advies aan de directeur en het management over allerlei onderwerpen die voor de cliënten van belang (kunnen) zijn.
De vergaderingen vinden 2 x per maand plaats. Voor deze vergaderingen dienen de leden van de cliëntenraad diverse stukken te lezen en een visie te vormen over de inhoud daarvan. Daarnaast zijn de leden zoveel mogelijk aanwezig op bijeenkomsten die te maken hebben met cliënten, verzorgenden en andere doelgroepen in de thuiszorg en bezoeken zij de dagbestedingscentra en wijkteams.
Kiest u specifiek voor de functie van secretaris? Dan bent u verantwoordelijk voor de secretariële en organisatorische ondersteuning van de cliëntenraad. U organiseert vergaderingen, draagt zorg voor verslaglegging en bewaakt actiepunten. Tevens fungeert u als contactpersoon voor de raad, behandelt in- en uitgaande post en draagt zorg voor de archivering. Ook levert u een bijdrage aan de jaarplannen en adviezen van de raad en stelt u het concept jaarverslag op.
Bent u geïnteresseerd in toetreding tot de cliëntenraad? Stuur dan een mail, voorzien van uw cv, naar clientenraad.thuiszorg@zorgbalans.nl